O mnie

Jestem nauczycielką języka angielskiego z 20-letnim stażem w szkole średniej. Przez 13 lat pracowałam również w NKJO, prowadziłam zajęcia z PNJA, metodyki,teorii uczenia i nauczania oraz historii USA i WB. Nadzorowałam pisanie prac dyplomowych z metodyki. Jestem PZE na egzaminie maturalnym oraz egzaminie gimnazjalnym. Oferuję konsultacje w zakresie pisania prac licencjackich oraz magisterskich z metodyki j. ang oraz korektę. Blog ten adresowany jest przede wszystkim do nauczycieli języka angielskiego, ale również innych języków oraz studentów filologii angielskiej (specjalność nauczycielska) Oświadczam, że informacje zawarte na tym blogu nie zawierają żadnych informacji na temat mojego miejsca pracy, a wszelkie podobieństwo do osób lub zdarzeń jest zupełnie przypadkowe. It is a blog for for English teachers. If you are interested in methodology of teaching English and not only join us.You can comment in English.

czwartek, 18 lutego 2016

O egzaminach słów kilka

Dziś wprawdzie będzie bardzo ogólnie ale myślę, że może moje uwagi się komuś przydadzą. Mam na uwadze przede wszystkim egzamin gimnazjalny oraz maturę.Zacznę od pytania: czy trzeba być egzaminatorem, żeby wiedzieć jak przygotować ucznia do egzaminu i poprawiać jego prace? Odpowiecie, że niekoniecznie co jest zgodne z prawdą. Niestety nie jest to łatwe zadanie i wymaga sporego wysiłku. Wiadomo, że na stronie CKE można znaleźć informatory i należy zapoznać się z wymaganiami, ale to za mało. Trzeba jeszcze wiedzieć jak to wygląda w praktyce.

Zdarzało mi się, że ktoś pytał jak to ocenić albo co to znaczy i pada określenie z informatora. Niestety kochani nie da się tego powiedzieć w jednym zdaniu. Najlepiej gdy po zapoznaniu się z informatorem ocenimy jakieś prace i poprosimy doświadczonego egzaminatora o pomoc.

Zastanawiacie się dlaczego o tym piszę? Otóż powody są następujące:
- od kiedy zostałam egzaminatorem zaczęłam inaczej oceniać uczniów
- wiem, że są osoby, które udzielają korepetycji albo pracują w gimnazjum czy szkole ponadgimnazjalnej ale są nieprzeszkolone i od dawna myślę jak takim osobom pomóc
- musicie wiedzieć, że nie tylko Wy jako nauczyciele musicie znać wszystkie zasady egzaminacyjne, ale musicie to również przekazać uczniowi. Uczeń ma nie tylko znać język na odpowiednim poziomie, ale również wiedzieć jakiego typu ma zadania, jak podejść do tych zadań i za co może otrzymać jak również stracić punkty

Podsumowując chcę powiedzieć że na nauczycieli, którzy nie są przeszkoleni spada spora odpowiedzialność jeśli muszą bądź chcą przygotować ucznia do egzaminu choć egzaminatorami nie są. Kochani musicie być tego świadomi. Jeśli będzie zainteresowanie tym tematem mogę Wam nieco pomóc poradzić sobie z tym. Zapraszam do komentowania.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz